Monday, March 17, 2014

IKEA PS collection 2014 part 2

Zoals beloofd zou ik meer informatie geven over de geweldige nieuwe PS collectie van IKEA. Inmiddels ben ik op de hoogte gesteld van meer informatie en deel ik graag een aantal pracht ontwerpen van dit grote Zweedse warenhuis.

In de collectie "On the move" staat het stadsleven centraal, een leven dat constant in beweging is, maar wel op een klein oppervlakte. Voor deze collectie hebben IKEA en 15 jong ontwerpers hun krachten gebundeld en een geweldige collectie ontwikkeld. Ik ben vooral fan van de ontwerpen van Scholten & Baijings (een van mijn favoriete ontwerpers) en ben dan ook erg blij dat zij zijn gevraagd om deel te nemen aan het ontwerpen van een deel van deze collectie. In totaal zijn er 51 flexibele, betaalbare en multifunctionele designproducten.




















De PS collectie bestaat uit kleinere items dus geen banken of bedden. Het zijn vooral producten die eenvoudig te verplaatsen zijn en zich aanpassen aan de ruimte. Zo is er een wandplank die ideaal is voor in de gang van een stadswoning, ook zijn er opbergmodules van bamboe, klokken en posters door Scholten & Baijings, een grappige hoekkast en meer.







Ik heb weer een goed excuus om "even" naar IKEA te gaan want ik vast wel iets nodig voor in ons nieuwe huis...

Vanaf april in de winkel (met uitzondering van IKEA Utrecht vanaf 2 juli 2014)











English summary:
As promised I will give you more information about the new IKEA PS collection. I love it! Design but not that expensive.

Collection "on the move" is designed by 15 young designers and created for the urban customer. One of my favorite Dutch designers Scholten & Baijings have designed a set of clocks and posters beautiful as ever.

I have the best excuse to go to IKEA because we just have a new home that obviously needs some extra accessories. Yes, great excuse!

The collection is available in The Netherlands from april this year (except IKEA Utrecht from 2nd of july 2014)




No comments:

Post a Comment