Saturday, July 4, 2015

London baby! where's the food...

Follow my blog with Bloglovin
Ik ben onlangs een aantal dagen naar London geweest en tijdens mijn bezoek realiseerde ik me dat ik de afgelopen jaren echt iets gemist had. Ik was een jaar of 10 geleden voor het laatst daar geweest en er zijn zo veel leuke hippe en nieuwe plekjes bij gekomen die zeer de moeite waard zijn om te bezoeken.

Ik was er maar 3 dagen dus heb niet alles gezien en de toeristische trekpleisters kende ik inmiddels wel. Ik heb een aantal leuke wijken bezocht die me inspireerden of gewoon prachtig waren om te zijn. Ondanks die 3 dagen heb ik wel veel verschillende plekken gezien want met het OV ben je echt snel van de ene naar de andere plek. En de Oystercard werkt prima (OV-chipkaart voor London).

Ik zal mijn tips vooral richten op eet gelegenheden en restaurants. Iedereen moet tenslotte wat eten tijdens zijn bezoek en aangezien ik een echte "food" liefhebber ben kan ik jullie zeker een paar goede tips geven. Ik heb me als stylist natuurlijk wel laten leiden door een goede combinatie van de inrichting en het concept in combinatie met heerlijk eten.
Neal's yard

Begin de dag goed in Neal's Yard. Een klein plein omgeven door vrolijk gekleurde huizen waar zich veel biologische winkeltjes bevinden en heerlijke koffietentjes. Je kan daar even rustig aan de dag beginnen met een kopje koffie of thee op een bankje, genietend van het uitzicht en vriendelijke mensen. 's avonds ook erg leuk om te zijn en een hapje te eten in het Maroccaanse restaurant waar je je even in Marrakech waant.
Canela

In dit zelfde gebied genaamd 'Seven Dials' vind je veel leuke hippe winkels. Je kan er gerust een middag doorbrengen. Neem dan een lekkere lunch bij 'Canela', dit Portugese restaurant serveert heerlijke broodjes die goed dik zijn belegd. Ik had er een met gegrilde groente en Potugese kaas, ook de gember thee was erg lekker.
106 Baker st.

Een ander deel wat ik erg leuk vond licht er redelijk in de buurt: Marylebone. Op Bakerstreet 106 tref je het gelijknamige deli aan waar je dagelijks van 07.30-19.00 uur vers gemaakt eten kan afhalen. Heb je even de tijd dan kan je het ook opeten in dit leuk aangeklede tentje. Kies een van de grote tafels of liever een klein privé plekje. Het interieur is een tikkeltje Scandinavisch op z'n Engels vertaald en sprak mij aan omdat het ook in een prachtig oud pand zit.
DF/Mexico
Mijn favoriete wijk is Shoreditch. Deze inspirerende hippe en creative wijk is echt up coming. Er zijn vele jonge creatieve bedrijven gevestigd en een aantal creatieve opleidingen. De mensen zijn relaxed en komen uit vele culturen maar ondanks dat heeft het wel een echt Londen's gevoel. Ik ben weg van de vele conceptstores en de geweldige graffiti.


In Shoreditch heb je mijn nr.1 restaurant waar ik tot nu toe ben geweest: DF/ Mexico. Het hele concept is zo goed uitgevoerd. Er is naar mijn idee heel goed gekeken naar een huisstijl die ze uitgebreid hebben gemaakt met gave prints en andere graphics en je overal terug vind. Het materiaal gebruik is stoer, urban en modern Mexicaans maar wel met lekker veel groen accenten. En goed eten. Het eten is niet alleen leuk om te eten "make your own burritos" op een grote plank allemaal onderdelen om een aantal heerlijke burritos te maken. Maar het is ook mooi gestyled, ode aan de chef voor de looks en smaak.

Ik hoop dat ik je blij heb gemaakt met deze tips, ze zijn echt de moeite waard om heen te gaan.


English summary: My recent visit to London made me realize that this is a great city to visit. I had been in London a few times before but I must say that I had missed a few new and great places. I only had 3 days but with an Oystercard (to use for all the public transport) you can travel all over town very easily. and see different parts in only a short time.

As a food lover I will share a few great places to eat in London. The area's they are in are quite nice too. As specially when you like to do some (window)shopping or get inspired by the artistic atmosphere. My favorites I'll share with you have a good combination of food and interior design.

The first must see is Neal's Yard. A small yard near Covent Garden with lot's of colourful houses and a few great coffee places, sandwich bars and a terrific Moroccan restaurant that makes you forget you're in London instead of Marrakech.

An other great place for a sandwich in the 'Seven dials' area is: Canela, a Portuguese restaurant where they serve great sandwiches and I had the best fresh ginger tea. But serve great dinners too.

An other part of town is Marylebone. On 106 Bakerstreet they serve good food, freshly made all day long. The interior is great! plain, simple and in a lovely old house. You can get take out or stay in to enjoy your food and have a seat on the long table or pick a more private seat.

My favorite area for now in Shoreditch, a very creative and upcoming part of London. With lot's of new conceptstores, young designers, great graffiti and other street art and the best Mexican restaurant I've been so far. I must say that the entire concept of coulour use, graphics, interior design and the food made me say that this is the best Mexican restaurant I've been so far.

The concept is very strong and good developed. As an interior stylist and designer I must say that the architect did a great job. All the graphics where yoused from menu to signing. They had funny gadgets like 3 giant lemonade containers where you can tap your own drink with exotic flavors. Materials well used and great food. The styling of the food was plain and simple but the colours and smells made me salivate. The tastes where great.

No comments:

Post a Comment