Saturday, August 22, 2015

How to use books in your interior...

Follow my blog with Bloglovin
Ik ben gek op lezen, boeken en tijdschriften. Vooral in de winter of op vakantie. Ik heb sinds een tijdje een e-reader en dat is erg gemakkelijk onderweg omdat ik dan een hele voorraad boeken bij me heb en het weegt bijna niks waardoor ik meer ruimte heb voor andere spullen. Een e-reader ziet er natuurlijk helemaal niet mooi uit. Gelukkig heb ik nog veel boeken in huis die ons interieur een toefje kleur geven.
Ik heb boeken en tijdschriften op verschillende manieren toegepast in ons interieur. De eerste is in de kubus-kast in onze woonkamer. Ik heb de boeken niet op alfabet maar op kleur gesorteerd. Aangezien ik visueel ben ingesteld zoek ik toch naar de kleur van de cover en moet je mij niet vragen wie het boek geschreven heeft...
Tijdschriften zijn ook goed vertegenwoordigd in ons huis, daar ben ik eigenlijk de enige schuldige van want mijn vriend is meer een digitale lezer. Ik haal vaak inspiratie uit magazines en heb een flinke stapel in de woonkamer liggen. Om over de bergen in de studeerkamer maar niet te spreken. Maar als je de stapel omwikkeld met een mooi touw of een leren riem dan ziet het er ineens heel leuk uit als bijzetter bij de bank.
Ik heb een mooi boek van Charles and Ray Eames dat decoratief op ons tv-meubel staat. Ik heb een mooie standaard van berken multiplex gevonden. Deze past perfect bij het materiaal van het meubel en de vloer.
Ik vind het heerlijk om (vooral 's winters) te lezen voordat ik ga slapen en heb daarom ook een leuke zwevende boekenplank naast m'n bed hangen. Ik heb dit zwevende boek al jaren in huis en hij verhuist steeds met me mee omdat ik het nog steeds een leuk ontwerp vind.

Hopelijk heb ik je kunnen inspireren met mijn ideeën.
That's what makes me happy, enjoy!

English summary:
I just love reading, in magazines or books. I do have an e-reader which is very handy when you travel but books give your interior a personal touch so there have to be books in our home. I organised our books by colour because I love the look of it. The piles of magazines I own are used as a side table next to our couch. I wrapped a pretty string around it but a leather belt would have a great effect too. On our TV-cupboard is a decorative bookstand. It has no further use than showing off how pretty my Eames book is. I our bedroom I used a bookshelf that looks like a book. That's why the pile of books next to my bed seen to float in the air.

I hope I inspired you with some of my ideas.
That's what makes me happy, enjoy!

No comments:

Post a Comment