Sunday, October 18, 2015

A peek into our home: hallway

Follow my blog with Bloglovin
Het is altijd heerlijk om bij mensen binnen te kijken, ik ben er zelf ook fan van. Daarom een kijkje bij ons thuis in de hal. We hadden de muur waar je naar kijkt als je de trap op loopt al voorzien van een prachtig behang. Het behang bestaat uit batik vellen van het lifestyle merk Tine K. Alle vellen rijstpapier heb een unieke print gemaakt met de batik methode en geven een geweldig accent op de muur in onze gang.

We hebben in het nisje naast de deur een kapstok gemaakt met een Kee-clamp buis en prachtige ranke hangers van Hay. Onze muren zijn wit gespoten maar wel erg kwetsbaar daarom heb ik besloten om de wand achter de kapstok ook maar te voorzien van een behangetje met batik vellen.

De batik vellen zijn heel gemakkelijk te gebruiken als behang. Knip alle vellen op de juiste maat en nummer ze aan de achterkant. Het rijstpapier is erg dun dus je kan het niet vaak verplaatsen als je het eenmaal op hebt geplakt. Smeer de wand in met "wand en klaar lijm" en plak voorzichtig de vellen op. Ik heb ze iets laten overlappen omdat de vellen allemaal een ongelijke rand hebben. Zo krijg je geen kieren.

De lange wand met de deur naar de woonkamer heb ik een mooi detail gegeven met de Dots van Muuto. Ik heb ze een aantal jaren terug voor mijn verjaardag gekregen en was erg blij toen ik ze vorig jaar eindelijk kon ophangen. Ik heb er een paar leuke strohoedjes op gehangen en een mooie tas. M'n nieuwe macramé planten hanger die ik op Ibiza heb gekocht heb ik gebruikt om de gang wat groen te geven en hangt prachtig aan een dot.

Hopelijk heb ik je geïnspireerd want: that's what makes me happy
English summary:
Isn't it fun to look into the home of somebody else, it always gives me ideas how to decorate my own home. That's why I'll let you peek into our lovely home.

The hallway or entrance of our home is decorated with batik ricepaper by the lifestyle brand Tine K. We wallpapered one wall but had a few sheets left. Just enough to decorate the small nook behind the coatrack. The walls in our home are sprayed in white but it is very delicate paint so it had scratches all over. The wallpaper was an ideal way the mask these.

On the lang wall to our living room I attached the wall hooks Dot by Muuto. And they are still very nice to look at. A great place to show my straw hats and to hang my macrame planthanger I bought on Ibiza.

I hope these pictures will inspire you, because that's what makes me happy...

No comments:

Post a Comment